Radyofrekans ile Topuk Dikeni Tedavisi

Ayak kemiğinin aşırı zorlanmasıyla topukta kalsiyum birikintisine bağlı kemiksi çıkıntının oluşmasına topuk dikeni denir. Yavaş yavaş ortaya çıkan ve her yaş aralığında görülebilen topuk dikeninin meydana gelme nedeni temel olarak ayaktaki kasların ve bağların zorlanmasıdır. Topuk dikeni özellikle koşma ve sıçrama hareketlerinin bolca olduğu spor faaliyetleriyle ilgilenen kişilerde çok sık görülür. Yine en sık görüldüğü yaş grubu […]

Deformite Düzeltme Ameliyatı

Kemiklerde meydana gelen eğiklik ve şekil bozukluklarına ortopedi alanında deformite denilir. Kol ve bacaklarda sıklıkla görülen deformitelere omurga iskeletindeki bozukluklar da eşlik eder. Özellikle çocuklarda ve gençlerde oluşan deformiteler ilerleyen yaşlarda, geri kalan tüm hayatlarını etkileyebilir. Bu yüzden doğumsal ya da sonradan oluşmaları fark etmeksizin erken tanı ve tedavi hayati önem taşır. Tanısı konulmayan deformiteler[…..]

Boy Uzatma Ameliyatı

Sağlık sorunları nedeniyle ya da estetik kaygılarla bacak uzunluğunu artırmak için boy uzatma ameliyatı yapılabilir. Boy uzatma ameliyatı ortopedik cerrahi bir işlemdir. Bacakların yanı sıra kollar için de uygulanabilir. Ameliyatta, kemiğin kesilerek ikiye ayrılan uçlarının arasındaki boşluğu artırmak amacıyla eksternal fiksatör kullanılır. Gün gün az oranda genişleyen boşlukta kemik gerilir ve yeni kemik üretimi gerçekleşir.[…..]

Diz Protezi

Diz eklemindeki kıkırdak yapıların zamanla aşınarak dejenere olması durumuna diz kireçlenmesi denir. Normalde kaygan yapıda olan kıkırdaklar özellikle yaşa ve kiloya bağlı olarak yavaş yavaş incelerek soyulmaya başlarlar. Eğer zamanında tespit edilip önlem alınmazsa yıpranma ilerler ve kıkırdak yapılar tamamen yok olur. Böylece kişide oluşan ağrı ve hareket zorluğu had safhaya ulaşabilir. Yürümek zorlaşır. Uyurken dahi ağrının[…..]

Ozon ve PRP’nin Mucizeleri

Dünya gelişiyor ve değişiyor. Durdurulamaz bu değişim hayatın her evresinde kendini hissettiyor. Ne mutlu ki tıp dünyası da bundan nasibini alıyor. Şuna inanıyoruz ki bir müddet sonra tedavi edilemeyen hiçbir hastalık kalmayacak. Şundan sadece bir 10 yıl öncesine gittiğimizde tedavisi yok dediğimiz hastalıkların bugün tedavi edilebildiğini görmek bizi bu kanıya vardıran en önemli sebep… Tıp[…..]

Kök Hücre Tedavisi

Kök hücreler vücudun iyileşmesinde görev yaparlar. Doku hasarı oluştuğunda bu hücreler etkinleşerek bir yandan büyüme faktörü salgılayıp dokunun tamirini gerçekleştirirler, diğer yandan da kas, kemik, eklem kıkırdağı ve yağ gibi farklı dokulara dönüşebilirler. İki ana kök hücre vardır. Biri ceninlerden elde edilen, diğeri yetişkinlerden elde edilen kök hücrelerdir. Esasında ceninden elde edilen kök hücreler, erişkinlerden[…..]

PRP Tedavisi

PRP tedavisi kişinin kendi trombosit hücrelerinden elde edilen ürünün hastanın belirli bölgelerine uygulanması işlemidir. PRP’nin açılımı platelet rich plazmadır. Yani kanın iyileşme faktörleri bakımından zengin olan hücrelerinin ayrıştırılıp vücuda enjekte edilmesi anlamına gelir. Cilt bakımı gibi kozmetik amaçlarla kullanıldığı gibi günümüzde birçok hastalığın tedavisinde de PRP uygulamasından faydalanılır. PRP Nasıl Uygulanır? Yaklaşık 20 dakika kadar[…..]

Robotik Navigasyonlu Diz Protezi Ameliyatı

Diz eklemindeki kıkırdak yapıların zamanla yıpranması durumuna diz kireçlenmesi denir. Eğer kireçlenme hafif seviyelerdeyse birtakım ameliyatsız yöntemlere başvurulur. Ancak ileri seviyeye ulaşmışsa, kıkırdaklar tamamen yok olmuşsa, hastanın hayat konforu ciddi anlamda düşmüşse diz protezi ameliyatı gerekir. Diz protezi ameliyatı dizin önünden yaklaşık 10 cm’lik kesi açılarak yapılır. Buradaki aşınan eklem yüzeyleri kesilerek çıkarılır ve yerlerine[…..]

Proloterapi

Proloterapi zayıflayan, aşınan, gücünü kaybeden, yıpranan ve hasarlanan tendon, ligament ve eklemlere proliferatif ve irritan solüsyonları enjekte edilerek dokuların yenilenip eski gücüne kavuşmasını sağlayan bir tedavi yöntemidir. Proliferatifin hücre-doku yenileyici, irritanın ise tahriş edici özelliği sayesinde vücudun iyileştirici mekanizmaları hareket geçer ve eklem, tendon, ligament ve kas ağrıları tedavi edilir. Proloterapi Hangi Hastalıkalarda Kullanılır? Kireçlenmeler[…..]

Ayak Bileği Artroskopisi

Eklemlerin küçük kamera ve aydınlatma sistemleriyle büyük kesiler açmadan görüntülenip tedavi edilmesine artroskopik cerrahi denir. Yaklaşık 0,5 cm’lik deliklerden yapıldığı için minimal invaziv girişim olarak adlandırılır. Artroskopi sayesinde hastalar daha çabuk iyileşir, daha ağrısız bir süreç geçirir, normal yaşantılarına daha çabuk dönerler. Ayrıca ameliyat esnasında da konfor ve güvenlik sağlar. Artroskopinin açık ameliyatlara karşı üstünlüğünün[…..]