diz-platin-ameliyati-01

Dize Platin Ameliyatı

Dize platin takılması halk dilinde diz protezi ameliyatı ile eş anlamlı olarak’ta kullanılmaktadır. Diz protezi ameliyatı genellikle diz kireçlenmesi nedeniyle eklem yapısı işlevsiz hale geldiğinde uygulanan bir yöntemdir. DOKTORA SOR! Dize platin takılması, diz eklemindeki kırıkların veya ciddi hasarların düzeltilmesi amacıyla uygulanan bir cerrahi müdahaledir. Bu ameliyat, hastaların mobilitesini arttırarak günlük yaşamlarına dönüşlerini kolaylaştırmayı hedefler. […]

total-diz-protezi-01

Total Diz Protezi

Günümüzde artan yaşam beklentileriyle birlikte, diz sorunları yaşayan bireylerin sayısı da artmaktadır. Bu durumda, total diz protezi ameliyatı, hareket özgürlüğünü yeniden kazanmak isteyen pek çok kişi için önemli bir çözüm sunmaktadır. DOKTORA SOR! Total Diz Protezi Nedir? Total diz protezi, diz ekleminin hasar görmesi veya dejeneratif hastalıkların ilerlemesi sonucu ortaya çıkan ağrı ve hareket kısıtlılığını[…..]

ameliyatsiz-kireclenme-tedavisi-01

Ameliyatsız Kireçlenme Tedavisi

Eklem kireçlenmesine ameliyatsız çözüm yolu! DOKTORA SOR! KİREÇLENME NEDİR? Kireçlenme (osteoartrit) nedir sorusuna verebileceğimiz en kısa cevaplardan biriside eklem çevresi ve içindeki dokuların yıpranması olarak tanımlanabilir. KİREÇLENMENİN BULGULARI NELERDİR? Kireçlenme en çok diz, kalça ve bel ekleminde görülür. Kireçlenme başlangıcında bulgular genellikle ağrı şikayeti ile başlar. İlerleyen aşamalarda ağrı şikayeti artar ve hareket kısıtlılığı meydana[…..]

Radyofrekans ile Topuk Dikeni Tedavisi

Ayak kemiğinin aşırı zorlanmasıyla topukta kalsiyum birikintisine bağlı kemiksi çıkıntının oluşmasına topuk dikeni denir. Yavaş yavaş ortaya çıkan ve her yaş aralığında görülebilen topuk dikeninin meydana gelme nedeni temel olarak ayaktaki kasların ve bağların zorlanmasıdır. Topuk dikeni özellikle koşma ve sıçrama hareketlerinin bolca olduğu spor faaliyetleriyle ilgilenen kişilerde çok sık görülür. Yine en sık görüldüğü yaş grubu[…..]

Deformite Düzeltme Ameliyatı

Kemiklerde meydana gelen eğiklik ve şekil bozukluklarına ortopedi alanında deformite denilir. Kol ve bacaklarda sıklıkla görülen deformitelere omurga iskeletindeki bozukluklar da eşlik eder. Özellikle çocuklarda ve gençlerde oluşan deformiteler ilerleyen yaşlarda, geri kalan tüm hayatlarını etkileyebilir. Bu yüzden doğumsal ya da sonradan oluşmaları fark etmeksizin erken tanı ve tedavi hayati önem taşır. DOKTORA SOR! Tanısı[…..]

diz kireçlenme tedavisi

Diz Protezi

Diz protezi ameliyatını daha konforlu ve güvenli gerçekleştirebilmek için çoğu merkezde yapılamayan robotik diz protezi cerrahisini uyguluyoruz. DOKTORA SOR! Diz eklemindeki kıkırdak yapıların zamanla aşınarak dejenere olması durumuna diz kireçlenmesi denir. Normalde kaygan yapıda olan kıkırdaklar özellikle yaşa ve kiloya bağlı olarak yavaş yavaş incelerek soyulmaya başlarlar. Eğer zamanında tespit edilip önlem alınmazsa yıpranma ilerler ve kıkırdak yapılar tamamen yok olur.[…..]

Ozon ve PRP’nin Mucizeleri

Dünya gelişiyor ve değişiyor. Durdurulamaz bu değişim hayatın her evresinde kendini hissettiyor. Ne mutlu ki tıp dünyası da bundan nasibini alıyor. Şuna inanıyoruz ki bir müddet sonra tedavi edilemeyen hiçbir hastalık kalmayacak. Şundan sadece bir 10 yıl öncesine gittiğimizde tedavisi yok dediğimiz hastalıkların bugün tedavi edilebildiğini görmek bizi bu kanıya vardıran en önemli sebep… Tıp[…..]

Kök Hücre Tedavisi

Kök hücreler vücudun iyileşmesinde görev yaparlar. Doku hasarı oluştuğunda bu hücreler etkinleşerek bir yandan büyüme faktörü salgılayıp dokunun tamirini gerçekleştirirler, diğer yandan da kas, kemik, eklem kıkırdağı ve yağ gibi farklı dokulara dönüşebilirler. İki ana kök hücre vardır. Biri ceninlerden elde edilen, diğeri yetişkinlerden elde edilen kök hücrelerdir. Esasında ceninden elde edilen kök hücreler, erişkinlerden[…..]

PRP Tedavisi

PRP tedavisi kişinin kendi trombosit hücrelerinden elde edilen ürünün hastanın belirli bölgelerine uygulanması işlemidir. PRP’nin açılımı platelet rich plazmadır. Yani kanın iyileşme faktörleri bakımından zengin olan hücrelerinin ayrıştırılıp vücuda enjekte edilmesi anlamına gelir. Cilt bakımı gibi kozmetik amaçlarla kullanıldığı gibi günümüzde birçok hastalığın tedavisinde de PRP uygulamasından faydalanılır. DOKTORA SOR! PRP Nasıl Uygulanır? Yaklaşık 20[…..]

Robotik Navigasyonlu Diz Protezi Ameliyatı

Diz eklemindeki kıkırdak yapıların zamanla yıpranması durumuna diz kireçlenmesi denir. Eğer kireçlenme hafif seviyelerdeyse birtakım ameliyatsız yöntemlere başvurulur. Ancak ileri seviyeye ulaşmışsa, kıkırdaklar tamamen yok olmuşsa, hastanın hayat konforu ciddi anlamda düşmüşse diz protezi ameliyatı gerekir. DOKTORA SOR! Diz protezi ameliyatı dizin önünden yaklaşık 10 cm’lik kesi açılarak yapılır. Buradaki aşınan eklem yüzeyleri kesilerek çıkarılır[…..]