Ozon İle Ağrı Tedavisi

Ozon gazı bazı ağrılı durumlarda da kullanılır. Bel ağrısı, boyun ağrısı, diz ağrısı, kalça ağrısı, omuz ağrısı, fibromiyalji, migren, eklem romatizmaları, mide ülseri ve kanserden kaynaklanan ağrılar ozon terapi ile giderilebildiği gibi yaşlılıktan kaynaklanan ve şeker hastalığının yarattığı ağrılarda da oldukça fayda gösterir.

Uygulanan tedavi yöntemi ağrının olduğu bölgeye göre farklılık gösterir. Örneğin bel ve boyun fıtıklarından kaynaklanan ağrılar enjeksiyon yöntemiyle tedavi edilir. Ameliyathane ortamında diskin içerisine ya da çevresine ozon enjekte edilerek tedavi sağlanır. Ameliyathane ortamında yapılması neşter ve narkoz kullanılacağı anlamına gelmez.

Özellikle yaşlılarda görülen diz, kalça ve omuz eklemindeki sertlik, şişlik ve ağrılar ozon tedavisi ile son bulabilir. Bu şikayetler kireçlenmeden dolayı meydana gelir. Tedavide ozon gazı eklem içine verilir.

Fibromiyalji Hastalığında Tedavi

Fibromiyalji hastalığında ozon tedavisinin yeri önemlidir. Doku romatizması denilen fibromiyalji hastalığında kan ile ozonun karıştırıldığı majör yöntem uygulanır. Eklem romatizmasına bağlı küçük eklemlerin ağrıları da ozon terapi ile giderilebilir.

Majör ozon tedavisinin uygulandığı bir diğer ağrılı hastalık şeker hastalığıdır. Şeker hastalığının yarattığı yaralar torbalama yöntemiyle tedavi edilirken yanma, batma ve elektrik çarpması şeklindeki nöropatik ağrılarda majör yöntem kullanılır. Diyabete bağlı oluşan yaralara kızarıklık ve morarma da eşlik eder. Dolaşım bozukluğu sebebiyle oluşan yaralar ozon terapisi ile iyileşebilir. Ozon, yara bölgesindeki oksijen miktarını artırır, doku ve hücreleri yeniler. Bu sayede dolaşım bozukluğu düzenlenerek bağışıklık sistemi güçlenir ve onarım yapılır.

Ağrılar sadece hastalıklardan kaynaklanmaz. Stres, yoğun çalışma temposu ya da yaşlılık da vücutta ağrıya, fiziksel ve zihinsel yorgunluğa yol açabilir. Ozon terapi ile ağrılar giderildiği gibi yaşam kalitesi de artırılır, enerji verilir, depresyon önlenir, uyku düzeni sağlanır.