Diz Protezi

Diz eklemindeki kıkırdak yapıların zamanla aşınarak dejenere olması durumuna diz kireçlenmesi denir. Normalde kaygan yapıda olan kıkırdaklar özellikle yaşa ve kiloya bağlı olarak yavaş yavaş incelerek soyulmaya başlarlar. Eğer zamanında tespit edilip önlem alınmazsa yıpranma ilerler ve kıkırdak yapılar tamamen yok olur. Böylece kişide oluşan ağrı ve hareket zorluğu had safhaya ulaşabilir. Yürümek zorlaşır. Uyurken dahi ağrının şiddetinden durulamaz hale gelinebilir. Hekim olarak beklentimiz hastaların hafif evrelerdeyken bize başvurmalarıdır.

Hedefimiz ise ameliyatsız yöntemlerle kireçlenmeyi durdurmak veya yavaşlatmaktır. Eğer kireçlenme ileri seviyeye ulaşmışsa, hasta ağrılardan duramaz hale gelmişse, ağrılar ve hareketlerdeki kısıtlılık yaşam konforunu oldukça düşürmüşse diz protezi ameliyatı yapmak gerekir. Diz protezi operasyonu ağrılarınızdan kurtulmanız, eski konforlu yaşamınıza geri dönmeniz için etkili bir tedavi yöntemidir.

Diz Protezi Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Diz protezleri kaybolan eklem yüzeylerinin yerine konulan, onların görevlerini taklit eden malzemelerdir. Ameliyat ile eskiyen yüzeyler çıkarılır ve yerlerine protez dediğimiz bu materyaller konulur. Diz protezi ameliyatı için bir yaş sınırı olmasa da 50 yaşın üstünde ve 100 kilonun altında olunması tercih edilir.

Gereklilik halinde yaşa ve kiloya hiçbir şekilde bakılmadan ameliyat gerçekleştirilebilir. Kilo vermek eklemlerin üzerindeki yükü azaltmanın yanı sıra protezlerin ömrünü uzatmak için de yararlıdır. Bugünün şartlarında diz protezinin ömrü ortalama 25 yıldır. Bu süre hastanın kilosuna, yaşına ve yaşam alışkanlıklarına göre değişebilir.

Diz protezi ameliyatı çoğunlukla genel anestezi altında yapılır. Ameliyat süresi ortalama 2 saattir. Açık bir ameliyat olan diz protezi ameliyatı eğer uzman ellerde yapılırsa hastaya ciddi anlamda yarar sağlayabilir. Ameliyathane şartlarının hazırlanmasıyla birlikte önce dizin ön bölümünden yaklaşık 10 cm’lik kesi açılır ve diz eklemine ulaşılır. Eklem yüzeylerindeki aşınmış kıkırdak dokular kesilerek çıkarılır. Daha önce hazırlanan protezler hazırlanan yüzeylere yerleştirilerek yeni bir eklem yüzeyi yapılmış olunur.

Diz Protezi Ameliyatı Sonrası

• Ameliyattan sonra oluşabilecek ağrılar ağrı kesicilerle kontrol altına alınabilir.
  • Ameliyattan 3-4 saat sonra gıda tüketilebilir.
  • Hasta, ortalama 3-4 gün hastanede misafir edilir.
  • Kan boşaltımı için her iki bacağa özel çorap giydirilir; dren takılır.
  • İlk gün dinlendirilir.
  • Ertesi gün ayağa kaldırılır.
  • Ertesi gün hafif egzersizlere başlanır.
  • Ertesi gün dren çekilir.
  • 10-15 gün sonra gelinen kontrolde yara pansumanı yapılır ve gerekli görülmesi durumunda dikişler alınır.
  • Bu kontrolle birlikte fizik tedavi sürecine girilir. Sağlıklı ve hızlı bir iyileşme süreci için fizik tedavinin rolü büyüktür.
  • 8 hafta sonunda daha aktif yaşama başlanabilir.

Diz protezi ameliyatını daha konforlu ve güvenli gerçekleştirebilmek için çoğu merkezde yapılamayan robotik diz protezi cerrahisini uyguluyoruz.

Gelen Sorular?

1 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers