ameliyatsiz-kireclenme-tedavisi-01

Ameliyatsız Kireçlenme Tedavisi

Eklem kireçlenmesine ameliyatsız çözüm yolu!

Biz Sizi Arayalım

KİREÇLENME NEDİR?

Kireçlenme eklem çevresi ve içindeki dokuların yıpranması olarak tanımlanabilir.

KİREÇLENMENİN BULGULARI NELERDİR?

Kireçlenme en çok diz, kalça ve bel ekleminde görülür. Kireçlenme başlangıcında bulgular genellikle ağrı şikayeti ile başlar. İlerleyen aşamalarda ağrı şikayeti artar ve hareket kısıtlılığı meydana gelir. Kişinin yaşam konforunu bozacak seviyelere geldiğinde genelde doktora başvuru sebebidir.

KİREÇLENME NASIL TEŞHİS EDİLİR?

Kireçlenme tedavisinde erken teşhis ve tedavi önemlidir. Hastadan şikayetleri ile ilgili iyi bir öykü alınmalıdır. Kireçlenme şikayetine neden olabilecek hastalıkları ayırt edebilmek için Romatolojik testler, röntgen ve MR gibi görüntüleme yöntemleriyle teşhis konur.

Kireçlenmede tedavi seçimi nasıl yapılır?

Kireçlenme hastalığında tedavi seçimi yapılırken; kireçlenmenin olduğu vücut bölgesi, hastanın yaşı, ağrının şiddeti ve kireçlenmenin derecesi göz önünde bulundurulur.

Kireçlenme nasıl tedavi edilir?

Tedaviye ilk aşamada kilo kontrolü yaşam şeklinin değiştirilmesi ve egzersiz tedavileri ile başlanır.

Tedaviye proloterapi ve eklem içine uygulanan enjeksiyon tedavileri de eklenebilir.  Çok ilerlememiş kireçlenme hastalıklarında bu tedavilerle başarı şansı çok yüksektir.

Ameliyatsız kireçlenme tedavisinde esas olarak hastaya uygun tedavi seçiminin yapılması ve hastanın tedaviden beklentisinin ne olduğunun iyi anlaşılması ve hastaya tedavinin etkinliği ile ilgili yeterince bilgi verilmelidir.

Ameliyatsız tedavi yöntemleri ile tedavisi yapılamayan ileri evre kireçlenmelerde, artroskopi, açık cerrahi işlemler ve protez ameliyatları gerekebilir.

İyi bir fizik muayene sonucunda gerekli görülürse röntgen ve MR görüntüleri incelenir. Tedavide ilk olarak eklemde kireçlenmeye neden olan faktörlerin belirlenmesi, hastaların yanlış alışkanlıklarının düzeltilmesiyle azalır. Diz çökme, bağdaş kurma, merdiven çıkma, uygun olmayan spor aktiviteleri diz kireçlenmesini artırır.

Tedavi mümkünse ilk aşamada ameliyatsız yapılmalıdır. Ağrı kesicileri kireçlenme tedavisinde mecbur kalmadıkça önermiyoruz. Diz çevresindeki kasları güçlendirici egzersiz tedavileri hastalara uygulanabilir. Bu önlemlerle ağrı azalmadıysa eklem içine hyalüronik asit enjeksiyonları uygulanabilir. Enjeksiyonlar, proloterapi tedavisi uygulanabilir. Ameliyatsız yöntemlerde hasta seçimi doğru yapıldığı takdirde yüksek oranda başarı sağlanması mümkündür.

Ameliyatlı tedavilerde, eklem içinin kamera ile görüntülendiği artroskopik işlemler diz ekleminde dizilim bozukluğu olduğunda kemik kesileri ile yapılan düzeltmeler ve kireçlenmenin çok ilerlediği durumlarda diz protez ameliyatı gerekebilir.

Unutmayalım Kireçlenme hastalığında erken teşhis ve önlem almanın önemi büyüktür.

Tüm Sorular

1. blank

Merhaba efendim Benim elim yani baş parmak arasından elimi kireçlenmiş dediler ne yapmam gerekiyor

2. blank
    Recep Köşe
    Temmuz 23, 2022 Cevapla

İyi akşamlar hocam eşim 43 yaşında ve 78 kg sol kalçasında kireçlenme var.Ameliyatdiz tedavi olabilir mi

• blank
      Doç. Dr. Aydın Arslan
      Temmuz 25, 2022 Cevapla

Merhabalar,
      Doc.Dr. Aydın Arslan’ın asistanı Gül ben.
      Öncelikle geçmiş olsun. Bu tür sağlık problemlerinde her zaman erken teşhis ve erken müdahale çok daha fayda sağlayabilir, sonra ki dönemlerde herhangi bir müdahale edilmezse durumu farklı noktaya getirebilir.
      Doktorumuz sizi görüp, şikayetlerinizi değerlendiriyor ve fiziki muayeneniz oluyor. Size en uygun, fayda sağlayacak tedavi planı oluşturuluyor. Randevu almak veya daha detaylı bilgi almak için, 0539 201 67 99 no lu numaradan bize ulaşabilirsiniz.
      Görüşmek dileğiyle, Sağlıklı günler dileriz.