Ozon ile Zayıflama

Ozon tedavisi birçok hastalığın tedavisinde tamamlayıcı rol üstlendiği gibi stres, yorgunluk, mental güçsüzlük gibi sorunlarda da tercih edilmektedir. Sıklıkla tercih edildiği alanlardan biri de zayıflamadır. Ozon tedavisi ile zayıflamak isteyen kişilerin bilmesi gereken en önemli konu sadece ozonla zayıflamanın pek mümkün olmayacağıdır. Ozon bir tamamlayıcı tedavidir. Kilo vermek isteyen kişilerin kalori kısıtlamasına gitmeleri, fazla kiloları yakmak için egzersiz yapmaları elzemdir. Bunlarla birlikte ozondan yararlanıldığında ortaya mucizevi sonuçlar çıkacaktır.

DOKTORA SOR!

Öte yandan aşırı kilosu olan kişilerin birtakım hastalıkları da olabilir. Metabolik ve hormonal düzensizlikler kilo alınmasının ana sebebini oluşturabilir. Eğer kilo alımını tetikleyen ek durumlar tespit edilemezse zayıflamak daha da zorlaşacaktır. Bu nedenle ek hastalıkların teşhis edilmesi ve zayıflama yolunda bunların üzerinden ilerlenmesi önemlidir. Planlı ve programlı bir şekilde; aynı zamanda doğru uygulamalarla kilo vermek hiç de zor olmayacaktır.

Şu ana kadar yazdıklarımız ozon ile zayıflama tedavisinin etkilerinden şüphe duymanıza neden olmasın. Herkes tüm sorunların kolaylıkla hallolmasını ister. Kilo vermek isteriz ama yemekten kısmamayı ve hareket etmemeyi de arzularız. Bu istekle birlikte internet ortamında yer alan ozon ile kilo verme yazılarını okuyan kişiler, yazılardaki eksik bilgilendirme nedeniyle istedikleri kadar yiyip, spor yapmayıp, sadece ozon terapi ile kilo verecekleri yanılgısına düşebiliyorlar. Halbuki hiçbir kilo verme yönteminde böyle bir ayrıcalık yoktur. Hiçbir zayıflama yöntemi tek başına başarı sağlamaz. “Yiyerek zayıflayın, spor yapmadan kilo verin” sloganları gerçeği yansıtamamaktadır. Konuya girmeden bu bilgileri vermek bir hekimin görevi olmalıdır.

Ozon Terapi ile Nasıl Kilo Verilir?

• Ozon yöntemleriyle kilo verme şu esaslara dayanır:
  • Metabolizmanın hızlandırılması,
  • Kan şekerinin düzenlenmesi,
  • Ödemin atılması,
  • Yağ yakılıp hücrelerin yenilenmesiyle bölgesel incelmenin sağlanması.

Bu saydığımız esaslar farklı ozon uygulama metotlarıyla sağlanır. Örneğin majör ozon uygulamasıyla metabolizmanın hızlandırılması sağlanır. Majör ozon uygulamasında kişiden alınan bir miktar kan özel bir ortamda ozonla karıştırılır ve ozonlanan kan vücuda geri verilir. Bu sayede metabolizma hızlandırılırken kan şekeri de düzenlenir. Kan şekerinin düzenlenmesi en az metabolizmanın hızlandırılması kadar önemlidir. Çünkü bu sayede aşırı karbonhidrat ve şeker tüketimi azaltılır. İnsülin direnci kırılarak şekerin yakılması sağlanır.

Zayıflamada kullanılan bir başka ozon yöntemi ozon sauna işlemidir. Ozon saunada tek kişilik bir kabinin içine girilir. Sıcak ve buharla birlikte vücut terler, gözenekleri açılır. Ardından kabin içinden vücuda ozon gazı verilir. Böylece hem fazla ödem atılmış hem de cilt yenilenmiş olur.

Bir diğer zayıflama yöntemi ozon enjeksiyonudur. Ozon lipoliz adı da verilen bu yöntemde bölgesel incelme sağlanır. İncelmesi istenen bölgelere mezoterapi iğneleriyle ozon enjekte edilir. Özellikle göbek ve basen gibi zayıflaması oldukça zor olan bölgelerde çok etkilidir. Ozon sayesinde yağların yakılması kolaylaştırılır. Egzersiz ve bol su tüketimi ile birlikte uygulanması faydalıdır. Bu uygulama yağların parçalanmasını sağlarken diğer yandan hücrelerin yenilenmesiyle dokuların toparlanmasına da yardımcı olur.