Artroskopi Ameliyatı

Artroskopi Nedir?

Artro “eklem”, skopi “gözlemek” anlamına gelir. Yani artroskopi eklem hastalıklarının kamera yardımıyla kapalı bir biçimde tedavi edilmesidir. Artroskop dediğimiz incecik bir alete konulan kamera ve aydınlatma sistemiyle 0,5 cm’lik minik deliklerden diz ekleminin içi ayrıntılı bir biçimde görüntülenir. Elde edilen görüntüler monitöre aktarılır ve cerrah tüm olup biteni buradan takip eder. Kamera ve monitör yüksek çözünürlüğe sahiptir. Görüntünün kat kat büyütülmesi mümkündür. Bu sayede ayrıntılı bir tetkik ve tedavi yapılabilir. Eklemin diğer yanından 0,5 cm’lik bir delik daha açılır. Buradan da tedaviyi sağlayan yardımcı araçlar gönderilir. Hekim hem kamerayı hem de tedavi araçlarını kullanarak, monitörden de eklemin içini ayrıntılı bir biçimde izleyerek tamir işlemini gerçekleştirir. Artroskopi büyük kesi açılmasına gerek bırakmaması ve detaylı tedavi imkanı tanımasına bağlı olarak birçok avantajı içinde barındırır. Bu sebeple günümüzde bu minimal cerrahi girişim en çok tercih edilen yöntemlerden biri olmuştur.

Artroskopinin Avantajları

• Ayrıntılı görüntüleme imkanı
• Ameliyat sırasında sağladığı konfor ve güvenlik
• Daha az komplikasyon riski
• Ameliyat sonrası iyileşme sürecinin çok daha hızlı olması
• Daha az ağrı
• Daha estetik yara izi
• Daha az enfeksiyon riski

Birçok artroskopik girişim lokal anestezi altında yapılabilir. Bu sayede hasta genel anestezinin getirebileceği olumsuzlukları yaşamamış olur. Açık ameliyata göre daha az ağrı hissedilir (neredeyse yaşanmaz) ve bu ağrılar basit ağrı kesicilerle çok rahat kontrol altında tutulabilir. Hastanede kalış süresi açık ameliyatlara göre çok daha azdır. Birçoğunda aynı gün taburcu olunabilir. Açık ameliyatlarda 1 haftaya kadar hastanede kalmak gerekebilir. Artroskopinin avantajlarının birçoğu kesinin küçük olmasına bağlıdır. Bu sayede hızlı iyileşilir, daha çabuk eve dönülebilir, daha az enfeksiyon riski yaşanır, daha estetik yara izi olur.

Artroskopik Girişimler

Diz artroskopisi
Omuz artroskopisi
Ayak bileği artroskopisi

Yukarıdaki girişimlerin üzerine tıklayarak istediğiniz artroskopi yöntemi hakkında daha detaylı bilgi alabilirsiniz.

Artroskopi Hangi Hastalıklarda Uygulanır?

Diz hastalıkları için;

Menisküs yaralanmaları
• Bağ yaralanmaları
• Kıkırdak hasarları