Tırnak Batması

Ayak başparmağındaki tırnağın sert kısmının yumuşak dokuya değerek tahriş etmesiyle birlikte enfeksiyon oluşturması durumuna tırnak batması denir. Bu durum özellikle ayakkabı giyerken ağrı ve sızı oluşturarak kişiyi rahatsız eder. İltihaplanmanın ilerlemesi durumunda hem şikayetler şiddetlenir hem de tedavisi zorlaşır. Cerrahi işlem yapmak, tırnağın bir kısmını veya tamamını almak gerekebilir. Eğer tırnak batığı hafif seviyelerdeyken önlem alınırsa cerrahiye gerek kalmaz, hatta kişi evde kendi başına tedavisini yapabilir.

Tırnak Batması Nedenleri

Tırnak batmasının nedenlerini anlatırken aslında aynı zamanda korunmak için alınacak önlemleri de belirtmiş olacağız. Çünkü tırnak batığı tamamen insandan kaynaklı bir sorundur. Örneğin tırnak batığı nedenlerinden biri tırnağın çok kısa kesilmesidir. Bir diğer önemli nedeni ise oval kesilmesidir. Bu iki nedene dikkat edilirse önlem almış oluruz ve tırnak batması ile karşılaşmayız. Üçüncü neden ise dar ayakkabı kullanımıdır. Bu da tamamen bizim elimizde olan bir nedendir.

Tırnak Batığı Belirtileri

• Ayak başparmağında ağrı, acı ve sızı
  • Tırnağın köşesinde sertlik, şişlik ve hassaslık
  • Sıcaklık artışı ve kızarıklık
  • İltihaplanmadan dolayı akıntı

Tırnak Batması Tedavisi

Hafif batıklarla ileri derecedeki batıklar farklı şekillerde tedavi edilir. Hafif seviyede olan tırnak batıkları ameliyatsız yöntemlerle, hatta evde kendinizin yapabileceği bazı uygulamalarla kolayca tedavi edilebilir. Eğer durum ilerlemişse cerrahi tedavi gerekebilir.

Önlem Almak En Kolay Tedavidir

Tırnak batmasını engellemek için tırnağınızı oval değil düz kesmelisiniz ve çok kısa kesmemelisiniz. Bir diğer alacağınız önlem de dar ayakkabı tercih etmemek olmalıdır. Dar ayakkabılar başparmağa baskı yaparak tırnak batmasına neden olabilir. Bu önlemler hem tırnak batması olmaması için hem de eğer tırnak batması varsa ilerlememesi için önemlidir. Bu önlemlerin yanında aşağıda bahsettiğimiz “evde bakım yolları”nı birleştirerek kendi tedavinizi kendiniz yapabilirsiniz.

Evde Tırnak Batığı Tedavisi

Hafif batmalarda tırnağın dokuya temas eden kısmın altına pamuk koyarak tahrişi engelleyebilirsiniz. Pamuğa alkol sürerek iltihabın dezenfekte edilmesini sağlayabilirsiniz. Bu işlemi tahriş geçene kadar her gün yeni bir pamukla yapın. Ayrıca sıcak suyun içine bir miktar su ilave ettikten sonra ayağınızı 30 dakika boyunca bu suda tutabilirsiniz. Her gün bu işlemi yaptığınızda acınız hafifleyebilir. Ayaklarınızı her yıkamanızdan sonra kurulamayı unutmayın.

Pedikür Yaptırmak Tırnak Batmasına İyi Gelir mi?

Pedikür yaptırmak tırnak batığına iyi gelebilir ancak bu geçici bir çözümdür. Ayrıca şişen bir tırnak için de pek fayda sağlamaz.

Tırnak Batması Ameliyatı

Eğer önlemlere rağmen tırnak batığı geçmediyse, batma ve iltihaplanma ilerlediyse tırnak batığı ameliyatı gerekebilir. Bu ameliyatı genel anestezi altında yapmaya gerek yoktur. Sadece başparmak uyuşturulur ve hasta işlem sırasında hiçbir acı duymaz. Duruma göre tırnağın bir kısmı ya da tamamı çıkarılır. İşlemden hemen sonra hasta evine gidebilir. Ertesi gün pansuman yapılır. Doktorunuzun belirttiği süre zarfında ayağınıza su değdirmemeye dikkat etmelisiniz. Tırnak batması nadir de olsa tekrarlayabilir. Bu yüzden belirttiğimiz kurallara hep uymanız gerekir.

Gelen Sorular?

Bildir