Tenisçi Dirseği

Tekrarlayan zorlanmalara bağlı olarak lateral epikondil denilen bölgedeki kas-kemik birleşkesinde yıpranma veya yırtık meydana gelir. Bu duruma tıp dilinde lateral epikondilit, halk arasında da tenisçi dirseği adı verilir. Tenisçi dirseği ismini almasının nedeni tenis gibi raket sporlarıyla uğraşan kişilerde çok sık görülmesidir.

DOKTORA SOR!

Kimlerde Görülür?

Tenisçi dirseği hastalığı önkolu zorlayan her türlü aktivite sonucu görülebilir. Bez sıkma, tornavida-pense kullanma, boya badana yapma gibi aktiviteler buna örnektir. Tenisçilerin uyguladığı backhand vuruşu da lateral epikondilite neden olan zorlayıcı hareketler arasında söylenebilir. Tenisçi dirseğini bir spor yaralanması olarak değerlendirmektense meslek hastalıkları kategorisine dahil etmek daha doğrudur.

Buna göre en çok şu meslek sahiplerinin karşısına çıkar:

• Tesisatçılar,
  • Boyacılar,
  • Dokumacılar,
  • Araba tamircileri
  • Tenisçiler…

Önkolu zorlayan tüm meslek grupları bu maddelere ilave edilebilir. Öte yandan tenisçi dirseği her yaşta görülebilse de genellikle 30-50 yaş arasındaki kişilerin karşısına çıkar. Bazen hiçbir neden olmaksızın görülebilir.

Tenisçi Dirseği Belirtileri

Tenisçi dirseğinin en önemli belirtisi dirseğin dış bölümünden kolun alt kısmına kadar yayılan ağrıdır. Ağrı lateral epikondil denilen kemik çıkıntının üzerinde hissedilir. El bileği yukarıya doğru büküldüğünde veya elle bir şey sıkıldığında önkol sırtında bulunan kaslar kasılır ve dirseğin dış bölümündeki yapışma yeri zorlanır. Ağrı zaman zaman şiddetlenir. Çaydanlık kaldırırken, bez sıkarken, tornavida ve pense gibi aletleri kullanırken artar. İşinden dolayı kol gücünü kullanmak zorunda olan kişiler bu ağrılardan dolayı rahat çalışamaz. Günlük hayat olumsuz etkilenir. Bazen dinlenirken dahi ağrı devam edebilir.

Tenisçi Dirseğinin Tanısı

Hekim, hastanın şikayetleriyle birlikte muayene bulgularını değerlendirir ve tanıyı bu sayede rahatlıkla koyabilir. Özellikle altta yatan nedenleri araştırmak için röntgen istenebilir. Tanı kesinleştirilemediyse MR tetkikinden yardım alınabilir.

Tenisçi Dirseği Tedavisi

Eğer yakınmalar çok ciddi değilse ameliyatsız tenisçi dirseği tedavisi yapılabilir. Soğuk uygulama, dirseklik, antiinflamatuar ilaç kullanımı, PRP uygulaması, kortizon ve fizik tedavi gibi seçenekleri ameliyatsız yöntemler arasında sayabiliriz. Eğer bu yöntemlerle istenilen sonuçlara ulaşılamazsa lateral epikondilit ameliyatı yapılır.

PRP İle Tenisçi Dirseği Tedavisi

PRP kişinin kendi kanından elde edilen sıvının tekrar vücuda enjekte edilmesidir. Aşırı yıpranma olmayan durumlarda lateral epikondil bölgesine uygulanarak tedavi sağlanabilir. Genellikle tek seans yeterli olsa da bazen 2 ya da 3 seans gerekebilir. Daha fazla bilgi için PRP yazımızı okuyabilirsiniz.

Tenisçi Dirseği Ameliyatı

Eğer ameliyatsız yöntemlerden fayda görülmemişse tenisçi dirseği ameliyatına başvurmak gerekir. Ameliyat lokal anestezi altında (uyutulmadan) yapılır. Yıpranan tendon yapışma yerinden ayırılır. Problemli bölge temizlendikten sonra tendon tekrar dikilir. Ameliyattan sonra yaklaşık 3 hafta kadar omuz kol askısı kullanılır. Bu şekilde kolun yorulmaması sağlanır. 3 haftadan sonra hasta sağlıklı hayatına geri dönebilir. Tenisçi dirseği çok inatçı bir hastalıktır. Cerrahi tedavi sonrasında da tekrarlama ihtimali vardır.

Tüm Sorular

1. blank

Son günlerde sitenizde çok fazla zaman geçiriyorum. Yine çok detaylı ve kıymetli bilgiler vermişsiniz. Cesaretimi topladığımda sizinle iletişime geçeceğim. Elinize sağlık.

• blank
      Zeynep D.
      Kasım 11, 2022 Cevapla

Merhaba Levent Bey ben doktor beyin hemşiresi Zeynep her zaman her şekilde bekleriz sizlere yardımcı olmak en iyi şekilde hizmet vermek bizim amacımız çok teşşekür ederiz iyi ki varsınız.0531 782 05 44 numaralı hattımızdan bizlerle iletişime geçebilirsiniz daha detaylı bir şekilde sizlere hizmet verebiliriz.

• blank

Merhaba benimde tenisçi dirrseği sorunum var ancak demirci olduğum için çok ileri derecelere geldi napmalıym acaba bana bir çözüm yolu gösterirmisiniz ricaetsem
        Not ağrılarım çok şiddetli