Dikilitaş Mh., Ayazmadere Cad., Yeşilçimen Sokak, No:9 Kat:3, Fulya Açık Emar Üstü 34349 Beşiktaş

Ozon Tedavisi Nasıl Yapılır?

Ozon tedavisi, ozonun tıbbi koşullarda bir yan tedavi şeklinde uygulanmasıdır. Ozon iyi bir mikrop öldürücü özelliği taşıdığından bir çok hastalıkta uygulanır.

Ozon tedavisinin uygulanmasının birkaç yöntemi vardır.

Tedavi için pigmentler sıkıştırılarak çeşitli ilaçlar oluşturulur. Bu ilaçlar vücuda entegre edilerek hastalığın yok edilmesi amaçlanmaktadır. Yapılan uygulamaları sıralamak gerekirse direkt kan yolunun yanı sıra kas içine enjekte edilerek yapılan uygulamalar, eklem içerisine doğrudan uygulamalar, oluşan açık yaralar üzerine direkt olarak yapılan uygulamalar ve rektal yolla yapılan uygulama türleri gibi birçok çeşidi bulunmaktadır.

Majör Otohemoterapi

Bu tedavi yönteminde hastadan kan alınarak tedavi gerçekleştirilir. Yaşa bağlı hastalıklar, dolaşım bozukluklarında yeniden canlanmayı sağlamak için, viral kökenli hastalıklarda ve genel bağışıklık sistemi aktivasyonu için kullanılır. Bu yöntemle hastadan 50 – 100 ml kan alınarak ozonla karıştırılıp hastaya tekrar geri verilir. Ozon kırmızı ve beyaz kan hücrelerini oluşturan spesifik maddelerle reaksiyona girer ve böylece metabolizmayı artırır. İşte bu aktive edilmiş kan hastaya normal bir damlalık kullanılarak tekrar geri verilir.

Minör otohemoterapi olarak adlandırılan tedavi yönteminde ise 3-5 ml kan ozonlanarak hastaya geri verilmektedir. Bu yöntem alerjik hastalıklarda ve bağışıklık sistemini güçlendirmek için kullanılmaktadır.

Eksternal Tedavi

Ayaklar ve bacaklar için kullanılan bir yöntemidir.

Ozon gazı kapalı bir sistemde özel bir plastik bot içinde dolaştırılarak ya da vücudun farklı bölgelerine uygun torbalar folyolar ile gerçekleştirilir. Bu malzemeler ozona dayanıklı maddelerden yapılmaktadır. Vücudun tedavi edilmek istenen kısmı öncenden su ile nemlendirilir çünkü ozon kuru bölgelere etki etmemektedir. Bu metotla ülserleri, yaraları, açık yaraları, ameliyat sonrası oluşan lezyonları tedavi etmek amaçlanmaktadır.

Diğer yöntemler ozonlu saf su ve egzama ve mantar gibi hastalıklarda ozonlu sağ medikal yağı kullanımıdır.

Rektal İnsuflasyon

O3 gazının rektal yolla uygulanması her ne kadar hoş karşılanmasa da aslında hasta hiçbir rahatsızlık hissetmez. Gaz direkt olarak barsak cidarı tarafından emilir. Kullanılan malzemeler tek kullanımlık olduğundan hijyeniktir ve hasta kendi kendine uygulayabilir. Bu metot genellikle genel sağlık ve yeniden canlanma için de kullanılmaktadır.

Eklem İçi Enjeksiyonu

Ozon gazı eğitimli kişilerce yavaşça eklem içine enjekte edilir. Bu metot ağrılı ekleme uygulanmaktadır.