Ozon İle Bel Ve Boyun Fıtığı Tedavisi

Her insan hayatının bir döneminde bel ya da boyun ağrısıyla karşılaşır. Bu ağrıların birçok nedeni olabildiği gibi fıtıktan kaynaklanma oranları yüksektir. Bel ve boyun fıtıklarının görülme sıklığının artmasında modern yaşam tarzının payı büyüktür. Televizyon izlerken, bilgisayar karşısında vakit geçirirken, masa başında çalışırken uzun süre yanlış oturmak bel ve boyun fıtıklarına yol açabilir. Telefonaların hayatımıza girmesi özellikle boyun sorunlarını artırdığını gözlemliyoruz. Teknolojinin ilerlemesi ve modern hayata adapte olmamız hareket etmemizi kısıtlar ve hareketsiz yaşam bel ve boyun fıtıklarının en önemli nedenleri arasındadır. Öte yandan genetik yatkınlık, stres ve ters hareketler de bunda etkilidir.

Bel ve boyun fıtıklarının önemli çoğunluğu ameliyatsız yöntemlerle tedavi edilebilir. Bu doğrultuda birçok ameliyatsız yöntemle keşfedilmeye devam ediyor. Bu yöntemlerden biri de yaklaşık 40 yıl önce tanıştığımız ozon enjeksiyonu.

Ozon enjeksiyonu Hangi Durumlarda Kullanılır?

Ozon enjeksiyonu, bel ve boyun fıtıklarında çok sık uyguladığımız, ameliyathane ortamında yapılan etkili bir yöntemdir. Enjektör yardımıyla ozon gazının fıtıklaşan diskin içine ya da çevresine verilmesi prensibini taşır. Verilen gaz diskin hacmini küçültür ve sinirlerin üzerindeki baskının azalması hedeflenir. Bel ve boyun fıtıkları belde, kolda ve/veya bacakta ağrıya yol açar. Aynı zamanda kolda veya bacakta güçsüzlüğe neden olabilir. Bu şikayetlerin nedeni fıtığın sinire baskı yapmasıdır. Diskin küçülmesi ve sinire olan baskının azaltılması ağrıyı da azaltır.

Ozon – oksijen karışımı fıtığı birlikte tutan bağların üzerinde etki göstererek fıtıklaşmanın azalmasına yardımcı olur. İyileşme için gerekli olan kan akımı ve oksijenin artmasını sağlar. Baskıyı artıran ödemin azalmasında faydalıdır. Ozon tedavisi tüm bel ve boyun fıtıklarında etkili değildir. Hastanın bu tedaviye uygun olmaması gerekir. İleri seviyelerdeki fıtıklarda ozon tedavisi etki göstermez. Bacaklarda ve kollarda güç kaybı varsa, idrar tutamama ya da iktidarsızlık sorunları mevcutsa ozon tedavisinin bir faydası görülmez.

Bel ve boyun fıtıklarında uyguladığımız ozon tedavisi diğer işlemlere göre şu avantajları barındır:

• Ameliyatsız bir yöntemdir.
  • Kısa sürer.
  • Ağrısızdır.
  • Ameliyata göre daha ucuzdur.
  • Hastanede yatılması gerekmez.
  • İşlemden sonra normal hayata devam edilebilir.

Gelen Sorular?

Bildir