Kol Kırığı

Kolu oluşturan ulna, radius ve humerus kemiklerinden birinin ya da birkaçının kırılması durumuna kol kırığı denir. Çoğunlukla kol açıkken elin üzerine düşme sonucunda oluşan kol kırılması en çok yüksek bir yerden düşme veya trafik kazaları ile meydana gelir. Yaşlı hastalarda özellikle kemik erimesi nedeniyle kırılma daha kolay gerçekleşir. Gençlik döneminde görülen bir travma sonucunda kırılmayan kol, yaşlı kişilerde yıpranan ve kalitesini yitiren kemiklerden dolayı aynı travmayla kırılabilir. Kırıkların doğru bir biçimde iyileşmesi için tedavinin en kısa zaman zarfında yapılması gerekir. Bu yüzden travma sonrasında kırılma sesi duyduysanız, ani ve şiddetli ağrı oluştuysa acilen ortopedi hekimine başvurmalısınız.

Kol Kırığı Belirtileri

• En önemli belirti aniden gelişen şiddetli ağrıdır.
  • Ağrı, kol hareket ettikçe artar. Bu yüzden kişi diğer eliyle koluna destek yapmak zorunda kalır.
  • Kırılma esnasında ses duyulabilir.
  • Şişlik oluşabilir.
  • Morarma görülebilir.
  • Sertlik meydana gelebilir.
  • Şekil bozukluğu olabilir.

Kol Kırığı Nedenleri

• Yüksekten düşme
  • Trafik kazaları
  • Kemik erimesi sonucu basit travmalar
  • Kol açık bir biçimde düşme

Kol Kırığı Tedavisi

Kol kırığı tedavisinde hangi yöntemin kullanılacağına öncelikle kırığın tipine göre karar verilir. Sabit bir kırık mı, parçalı mı, hareket etmiş mi, kemik uçlarında bozulma var mı bakılır. Bu tarz kırıklarda ameliyata gerek duyulur. Eğer bu gibi kırılmalar söz konusu değilse alçılama ya da atel gibi ameliyatsız yöntemler kullanılır; ki genellikle karşımıza bu tip kırıklar çıkar. Ayrıca kişinin yaşı, aktivite durumu, hangi kolu kullandığı gibi detaylar da tedavi yöntemi için önemlidir. Bazı kırıklar cildin dışına çıkabilir. Böyle bir durumda enfeksiyon riski doğar ve antibiyotik tedavisi uygulanıp hastanede misafir etmek gerekebilir.

Önlem Almak İçin

Aslında kol kırıkları aniden ve plansız bir şekilde gerçekleşir. Bu yüzden önlem almak zor olsa da imkansız değildir. Örneğin kemiklerinizi güçlendirmek için buna yönelik beslenebilirsiniz. Kemikleri güçlendirmek için en iyi besin kalsiyumdur. Kalsiyum için süt ürünlerini tüketebilirsiniz. Ayrıca D vitamini bakımında zengin olan somon balığı ve portakal suyu gibi besinler sizin için faydalı olacaktır. Yine D vitamini için düzenli olarak güneşe çıkmalısınız. Beslenme dışında kemiklerinizi güçlendirmek için egzersiz yapabilirsiniz. Güçlü kemiklerin travma sonrasında hasar görme ihtimali azalır. Düşmelerin önüne geçebilirsiniz. Buna uygun ayakkabı kullanabilirsiniz. Spor aktiviteleri esnasında uygun araç gereçler kullanmalısınız. Kol kırıkları en çok kol açıkken meydana geldiği için buna dikkat edebilirsiniz.

Gelen Sorular?

Bildir