Çocuğum Parmak Ucunda Yürüyor

Yeni yürümeye başlayan çocuklar parmaklarının ucunda yürüyebilir. Bu aslında normal ve geçici bir durumdur. Zamanla birçoğu normal yürümeye başlar. Ancak ortalama 2 yaşına kadar parmak ucunda yürüme devam ediyorsa bir sorunun habercisi olabilir.

Parmak ucunda yürüyen çocukların önemli bir kısmında neden bilinmez; zaman içerisinde kendiliğinden geçer. Erkek çocuklarda balet yürüyüşü, kız çocuklarda ise balerin yürüyüşü olarak adlandırılan bu durum nadiren beyin felcinden kaynaklanabilir. Hamilelik döneminde, doğum sırasında ya da doğumdan hemen sonraki süreçte birtakım nedenlerle beyin hasarı gelişebilir. Çocukların parmak ucunda yürümesi beyin felcinin bir belirtisi olabilir. Eğer parmak ucunda yürüme idiopatik ise –yani nedeni bilinmiyorsa- genellikle tek taraflı tutulum mevcuttur. Beyin felci hastalarında tutulum çoğunlukla çift taraflı olur.

Hamilelik Dönemine Dikkat

Beyin felci, hamilelik esnasında yaşanan viral hastalıklar, toksoplazma, kordon dolanması, kan uyuşmazlığı, bebeğin doğum esnasında oksijensiz kalması sonucunda meydana gelebilir. Bu bağlamda, bebekte spastik felçler, denge sorunları, gelişim bozuklukları, zeka geriliği gibi sorunlara yol açabilir. Erken teşhisin önemli olduğu bu hastalık eğer hafif formdaysa gözden kaçabilir.

Yukarıda anlattığımız ihtimaller anne ve babaları korkutmamalıdır. Parmak ucunda yürüyen çocuğun beyniyle ilgili bir sorun olma ihtimali çok düşüktür ancak az da olsa ihtimal dahilindedir. Bu yüzden anne ve babalar parmak ucunda yürüyen çocuklarını gözlemleyerek takip etmelidir. Çoğu kendiliğinden düzelecektir. Eğer beklenen zamanlarda düzelmiyorsa ortopedi ve nöroloji hekimlerine başvurmak faydalı olacaktır.