ameliyatsiz-diz-sivi-kaybi-tedavisi-01

Ameliyatsız Diz Sıvı Kaybı Tedavisi

Eklemlerin hareket etme kabiliyeti ve kemiklerin sağlığı, eklemlerde bulunan sıvı ile doğru orantılıdır. Kayganlaştırıcı özelliğe sahip bu renksiz sıvıya, sinovya sıvısı denir. Eklem bölgelerini saran sinovya sıvısı, sürtünmeyle beraber oluşan aşınmayı önler. Fakat eklemlerde bulunan sinovya sıvısında bazı sebeplerden dolayı azalma yaşanır. Bu durumda kıkırdak aşınması yaşanır ve kireçlenme baş gösterir. Hastalar, belirtileri fark ettiklerinde ameliyatsız diz sıvı kaybı tedavisi, hakkında bilgi almak ister. Her hastalıkta olduğu gibi erken tanı, diz sıvı kaybı vakalarında da önemlidir.

Diz Sıvı Kaybı Belirtileri

dizde-sivi-kaybi-belirtileri-01

Dizde sıvı kaybı, en sık görülen eklem rahatsızlıkları arasındadır. İnsanların günlük aktivitelerini doğrudan etkileyen diz eklemindeki problemler kesinlikle ciddiye alınmalıdır. Bu bölgede yaşanan rahatsızlıklar, hastaların daha az hareket etmesine yol açar. Böylelikle hareketsizlikten kaynaklanan başka hastalıkların gelişmesine zemin oluşur. Diz sıvı kaybı belirtileri ağrı ve şişlik olarak ortaya çıkar. Dizde takılma hissi veya dizden ses gelmesi, hastaların şikayetleri arasındadır. Özellikle diz ekleminde hareket etmede zorluk ve hareket kısıtlılığına dikkat etmek gerekir. Zira bu belirtiler, hastalığın ilerlediğinin kanıtıdır. Belli bir zamandan sonra ameliyatsız diz sıvı kaybı tedavisi yöntemleri işe yaramamaktadır.

Kireçlenme, travma veya sıvı üretiminin azalması, diz sıvı kaybının sebepleri arasındadır. Diz ekleminin az kullanılması da dizde sıvı kaybının sebeplerindendir. Örneğin; masa başı işte çalışanlar veya yatağa bağımlı olanlarda bu hastalık sıklıkla görülür. Çünkü diz eklemi çalışmadığı sürece, o bölgedeki sıvı üretimi azalmaktadır. Fakat eklemlerin aşırı kullanılması da sıvı yetersizliği oluşturacağından eklem sağlığını tehdit etmektedir. Bu yüzden diz sıvısının normal seviyede seyretmesi için yeteri miktarda hareketli bir yaşam yeterlidir.

Diz Sıvı Kaybı Tedavisi

Fazla kilo, kas zayıflığı, damar hastalıkları, diyabet ve dengesiz beslenme, diz sıvı kaybına yol açan etkenlerdir. Bu hastalığın belirtilerinden kurtulmak isteyen hastalar öncelikle sağlıklı bir kiloda olmalı ve dengeli beslenmeye özen göstermelidir. Diz sıvı kaybı tedavisinde öncelikle uzman bir hekime başvurulmalıdır. Hastanın hikayesi dinlendikten sonra röntgen, ultrason ve MR gibi tetkikler istenir.

Gerektiği durumlarda streoid enjeksiyonu ve hyalüronik asit enjeksiyonu gibi operasyonlar uygulanır. Dizde sıvı kaybı egzersizleri de tedavide fark yaratmaktadır. Fakat hastalığın ilerlediği durumlarda dizde sıvı kaybı ameliyatı uygulanır.

Biz Sizi Arayalım

Tüm Sorular

1. blank

Bilgilendirme için teşekkür ederim, en kısa zamanda sizi ziyaret etmek istiyorum.

• blank

Her zaman bekleriz efendim .