EMG Testi

Emg testi vücudumuzdaki sinir ve kasların elektriksel yöntemle izlenmesidir. Hastanın rahatsız olmayacağı biçimde doğrusal elektrik akımıyla birlikte sinirlerin elektrik iletme fonksiyonlarının ölçülmesi sağlar. Sinirleri etkileyen hastalıklarda tanı koymak, konulan tanının sağlamasını yapmak, işlev bozukluklarını veya yapısal hasarların şiddetini belirlemek, hastalık sürecini izlemek ve uygulanan tedavinin etkisini değerlendirmek için başvurulur. EMG testinde en çok uygulanan testler sinir ileti çalışmaları ve iğne EMG’sidir.

İğne EMG’de kaslar elektrik uyarımı verilmeden, iğne aracılığıyla incelenir. Sinir ileti çalışmalarında vücuda yapıştırılan uyarıcı elektrodlarla sinirlerin belirli noktalarına verilen elektrik uyarılarıyla bu sinirlerdeki sinyaller ortaya çıkarılır. Sinyaller değerlendirilerek hastalığın vücudun neresinde olduğuna ya da yaygın bir hastalık durumunda hastalığın yaygınlık derecesine ilişkin bilgiler elde edilir.

Emg’nin süresi yapılacak incelemeye göre değişiklik gösterir. Ortalama 15 dakika ila 1,5 saat arasında sürebilir.

Hangi Durumlarda EMG Yapılır?

• Sinir hastalıkları… Tuzaklama, sıkışma, fıtık gibi…
  • Kas hastalıkları
  • Çocuk felci
  • Kanser
  • ALS
  • Romatizmal hastalıklar
  • Diyabet

EMG Öncesi Hazırlık

• Rahat giysiler tercih edilmelidir.
  • İlaç kullanılıyorsa bilgi verilmelidir. Kan sulandırıcı ilaçlar kullanılıyorsa EMG yapılamaz.
  • Krem gibi kozmetik maddeler vücuda sürülmemelidir.
  • Telefon kapalı tutulmalıdır.
  • Kalp pili varsa söylenmelidir.
  • Takılar çıkartılmalıdır.
  • Kanla bulaşan hastalıklar varsa söylenmelidir.
  • Daha önce yapılan tetkikler varsa yanınızda bulundurmanızda fayda vardır.